Rally Estonial tulevad starti ka WRC autod
15.-17. juulini toimub Lõuna-Eesti teedel aasta suurim mootorispordiüritus Rally Estonia. Seitsmendat korda toimuv ralli kuulub ka tänavu Euroopa meistrivõistluste kalendrisse ning kolmel päeval sõidetakse 16 kiiruskatset kogupikkusega 211 km.
Võrreldes eelmiste aastatega ootavad rallit ees kaks suuremat muutust. Üks neist on nädal enne toimuv testvõistlus, kus sõidetakse kolm kiiruskatset ning millest võivad lisaks Rally Estonial startijatele osa võtta ka teised rallipaarid.
"Kõik tiimi sõitjad, kes soovivad enne ralli ametlikku ralli algust Lõuna-Eesti teedel testida - korraldame neile ühistesti. Kokku kolm kiiruskatset, mida läbitakse kaks korda," sõnas Rally Estonia üks korraldajatest Tarmo Hõbe Vikerraadiole. "Tegemist on miniralliga, kõik saavad suht identsetel teedel testida. Kõik on piiratud, turvatud ja ka pealtvaatajatel on võimalus tulla seda sündmust vaatama."
Teise muudatusena luuakse lisaks olemasolevatele ERC- ja Historic-arvestustele veel Open-klassid esisilla- ja neljasillaveolistele võistlusautodele. Selle eesmärgiks on võistlema meelitada eelmise põlvkonna WRC-autosid, millega ei saa enam MM- ja EM-rallidel startida.
"Näiteks auto, millega Georg Gross 2013 võitis Rally Estonia. Ford Focus WRC 2008, millega Urmo Aava 2008. aastal võistles Soome MM-il. Citroen C4. Neid autosid on lähiriikides garaažides päris palju," sõnas Hõbe. "Loome neile eraldi klassi, kus nad saavad nende autodega tulla võistelda. Publiku jaoks on see kindlasti väga huvitav. Need autod on väga võimsad ja efektne on võistlust jälgida."
Pikemalt tuleb suvisest suursündmusest Rally Estoniast juttu ka sellenädalases Vikerraadio "Spordipühapäevas".
Toimetaja: Siim Boikov