INTERVJUU | M-Sporti pealik tiimikäsklustest: tiitlivõit tuleb tänu meeskonnatööle
Sel nädalal avalikustas autoralli MM-sarja kuuluv M-Sporti meeskond, et nende ridades sõidavad 2017. aastal prantslane Sebstien Ogier ja eestlane Ott Tänak. ERR tegi pärast teadet intervjuu meeskonna omaniku Malcolm Wilsoniga.
Kas pärast neljakordse maailmameistri Sebastien Ogier’ palkamist olete kõige õnnelikum inimene maamunal?
(Naerab) Loodan, et see kukub niimoodi lõpuks välja. Loomulikult on kogu M-Sport järgmise hooaja väljavaadete suhtes elevil. Esiteks oleme palju vaeva näinud uue auto ehitamisel ja kirsiks tordil on Sebastieni liitumine meiega. M-Sporti positisoon ei ole juba mõnda aega nii hea olnud. Sellega kaasnevad kohustused on kindlasti suured, aga usun, et ajastus on õige, sest ettevõte pidi lihtsalt astuma sammu edasi. Õnneks leidsime võimalused, et seda teha. Muidugi on kahju, et Volkswagen lahkus WRC-st, sest nad andsid spordialale palju juurde. Seda mitte ainult sõitjate mõttes. M-Sport ei saa võtta üle seda, mis VW-st pooleli jäi, aga loodetavasti suudame end rallimaailmas end taas kehtestada. Seda ka Ott Tänaku suurepäraste sõitude toel, ehkki võidud jäid sel hooajal veel tulemata olen kindel, et küll needki tulevikus saabuvad.
Mis hetkel oli teile selge, et Ott Tänak taasühineb pärast aastat DMACK-i juures M-Sportiga?
Ausalt öeldes olin mina selles kindel terve aasta jooksul. Oti teenete kasutamisele oli meil eesõigus ja tema toomine meeskonda tagasi oli selge algusest peale. Ma ei oleks teda pannud uue autoga testisõite tegema, kui puudunuks plaan teda tagasi meeskonda kutsuda.
Oli teil teise piloodi palkamiseks Ott Tänaku kõrvale ka muid variante peale Sebastien Ogier?
Sebastien oli minu prioriteet 100 protsenti. Sellist võimalust polnud meile kunagi avanenud. Olime tema palkamisele lähedal 2011. aastal, kuid siis seda ei juhtunud. Kui me poleks Sebastieni saanud oleksime vaadanud Andrease poole. (norralane Andreas Mikkelsen, sõitis viimased neli hooaega Volkswagenis – toim). Mõistagi oleme ülirahul, et saime Sebastieni oma autosse. Ta testis seda ning jäi väga rahule ja see lõigi eeltingimused läbirääkimiste jätkamiseks.
Võttes arvesse, et meeskonda kuuluvad neljakordne maailmameister Ogier ja seni veel rallit mitte võitnud Tänak, siis kas on ootused neile samad või lähenete personaalselt?
Ootused on samad. Oti jaoks on see suurepärane võimalus. Ta on algusest peale auto arendamise juures olnud ja olukord meenutab mulle aega, kui Markko Märtin oli tihedalt seotud 2003. aasta Ford Focus WRC-auto arendustööga. Oti ja Marko osas on siin palju sarnasusi. Ott sai uude autosse palju asju, mida ta sinna soovis. Olen kindel, et Ott suudab paljudel rallidel konkurentsi pakkuda. Kui vaadata lõppeva aasta Poola, Soome ja Wales’i rallit, siis olen kindel, et näeme uuel aastal hetki, kus on põnev Sebastieni ja Oti katseaegasid võrrelda.
Kuidas käitute, kui Sebastien ja Ott võitlevad rallil võidu nimel? Kas kasutate tiimikäsklusi või lasete neil kuni finišijooneni võidelda?
See oleneb olukorrast. Olen läbi aja olnud sõitjatega aus, kuid päeva lõpus peame arvestama, et meie eesmärgiks on tiitlivõit ning see tuleb tänu meeskonnatööle. Ott on selle aastaga palju arenenud ning usun, et võimalus töötada 12 kuud koos neljakordse maailmameistriga annab talle võimaluse palju õppida. Kindlasti tulevad võistlused, kus Ott on väga tugev ja konkureerib võidu nimel. Otil on võimalus areneda ning õppida, eelkõige kaugemat tulevikku silmas pidades.
Kõike arvesse võttes ei saa M-Sport’il 2017. aastal ilmselt olla väiksemat eesmärki kui MM-tiitel?
Meil on viimaste aastate üks paremaid sõitjaterivisid. Auto on küll kõigi jaoks uus ning vastupidavuse osas tuleb tagasilööke, sest vaatamata kõikidele katsetamistele saab tõelise pildi masinast ette ikkagi võistlusolukorras. Aga meil on kogenud mehaanikud ja loodetavasti oleme kõige eest hoolt kandnud.
Ott Tänak hakkab sõitma koos uue kaardilugeja Martin Järveojaga. Kas see pole tiimijuhile hoiatuseks arvestades, et tegemist on Oti kolmanda kaardilugejaga WRC-sarjas?
Esmalt tänan Raigot (Raigo Mõlder, Tänaku kaardilugeja viimasel kolmel hooajal – toim.), kes tegi koos Otiga nende aastate jooksul suurepärast tööd. Selle üle on muidugi kurb meel, et nende koostöö ei jätku, sest olin Raigoga väga rahul. Aga sõitja otsust tuleb austada ning kui vaadata Martinit, siis tal on kõvasti kogemusi. Nüüd on ta Otiga osalenud mõnel testil ning seal on neil kõik hästi sujunud. Arvestades Oti suuri kogemusi olen kindel, et neil ei teki probleeme.
Uuel hooajal on tiimidel võimalus panna meeskondlikele punktidele sõitma kolm autot. Kas M-Sport’i põhitiim paneb välja vaid kaks autot või lisandub ka kolmas? Kui jah, siis kes seda juhiks?
See on eesmärk, kuid meil pole veel mingeid plaane paigas. Monte-Carlo rallile sõitjate registreerimise tähtaeg on 16. detsember, seega ilmselt sõidab seal meie eest veel ka Elfyn Evans. Loodetavasti suudame uusi WRC-autosid ka klientidele pakkuda, kuid eks me näe. Oleme tööd teinud selle nimel, et saaksime kaks põhiautot õigeks ajaks valmis.
Kas uuel hooajal on tiimis koht ka Eric Camillil, kes peaks lepingu järgi teie tiimis veel ühe aasta sõitma?
Eric stardib samuti Monte-Carlos, kuid R5-autol.
Uute autode valmimine võtab aega, ent palju loodab M-Sport 2017. aasta WRC-autosid valmistada? Nii oma meeskonna jaoks, müügiks kui rentimiseks.
Loodan, et ehitame ja müüme palju autosid. Sellest sõltub meie äritegevus. Meie huvi auto arendamisel on väga suur, sest oleme juba praegu saanud palju kiitvaid kommentaare. Loodetavasti suudame pärast Rootsi rallit 2017. aasta võistlusautot pakkuda ka klientidele.
M-Sport on teinud tihedat koostööd DMACK-iga. kas vastab tõele info, et nad on 2017. aastal MM-sarjas esindatud kahe uue WRC-autoga?
Seda ei juhtu. Loodame, et suudame neile ette valmistada ühe 2017. aasta WRC-auto, kuid kindlasti ei saa neid olema kaks.
Rääkides veel ühest kiirest Eesti sõitjast Karl Kruudast, kes sõitis lõppenud hooajal valitud etappidel DMACK-i värvides R5-autoga. On teil andmeid, kas nad kasutavad tema teeneid ka uuel hooajal või olete hoopis ise tema palkamisest huvitatud?
Teeme DMACK-iga tihedat koostööd, sest vastasel juhul poleks me sellises olukorras, kus meie eest sõidab Tänak. Vahetame koos DMACK-iga alatasa mõtteid, kes millises tiimis ja millise programmiga peaks sõitma, jne. See saab nii olema ka 2017. aastal.
Toimetaja: Ivo Dobkevitsch