Georg Gross: Ott Tänak jagas mulle enne Saaremaa rallit näpunäiteid
Eesti autoralli meistrivõistluste viimase etapi ehk Saaremaa ralli võitsid Georg Gross ja Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC).
Juba reedel konkurentidega vahe sisse teinud ja kolm kiiruskatset võitnud Gross ja Mõlder jätkasid ka laupäeval samas tempos ning lisasid enda kontole veel kümme katsevõitu, mis tähendas, et nad võitsid kõik järjekorras 52. Saaremaa ralli katsed. Finišis oli tänavuste EMV1 ehk absoluutarvestuse meistrite edu lähimate jälitajate Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R5) ees 2.42,7.
"Tegelikult mulle ei meeldi libedaga üldse sõita, aga oli üllatavalt mugav ning tiim oli auto nii hästi ette seadistanud. Ott [Tänak] jagas ka veel enne rallit näpunäiteid, kuidas peaks sõitma nendes tingimustes ning mulle tundub, et ma sain sellest barjäärist üle ja oli väga hea sõita. Oli kihvt hooaeg ja ma ei lootnudki enam enne Saaremaad tiitlit, aga kuna Oliver Solberg ikka ei tulnud, siis tekkisid võimalused ja võtsime selleks vajaliku võidu," võttis Georg Gross ralli finišis Saaremaa ralli ja hooaja kokku.
Kui võitjad läksid laupäeval lõplikult oma teed, siis põnev heitlus Saaremaa ralli ülejäänud pjedestaalikohtadele jätkus kogu päeva jooksul. Päeva teiselt positsioonilt alustanud Torn ja Pannas tegid võistluse viiendal katsel sõiduvea, mille järel sai saarlaste Ford Fiesta R5 vasak tagumine külg niivõrd palju kahjustada, et koduralli tuli katkestada. Sealt edasi käis sekund-sekundis heitlus võistluspaari Raul Jeets – Andrus Toom (Škoda Fabia R5 Evo) ja Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R5) vahel, millest lõpuks väljusid parimatena esimest võistlust neljaveolise autoga sõitnud Poom – Järveoja.
"Ilmselgelt ma ei oodanud kohe esimeselt rallilt neljaveolise autoga sellist tulemust, aga eks siin teistel oli ka ebaõnne, kuid tegime ka ise head sõitu ja täpselt selle tempoga, mis vaja. Ralli alguses arvasin, et kui oleme ralli lõpuks top5, oleks väga rahul, aga kohe esimesest katsest alustasime enda klassi võiduajaga ja nii need ootused veidi kasvasid. Ralli lõpuks sain juba aru, mis see auto konkreetsetes olukordades teeb. Eks õppimist oli ja on ka edasi selle autoga, kuid siit on hea edasi minna," võttis õnnelik Roland Poom Saaremaa ralli kokku.
Pärast aastast pausi lõpetasid taas Saaremaa ralli pjedestaali viimasel astmel Raul Jeets ja Andrus Toom, kes olid sel korral võistlemas tuliuue Škoda Fabia R5 Evo autoga. Kogenud mehed pidid heitluses teisele kohale lõpuks tunnistama noorte konkurentide 6,9-sekundilist paremust.
"Ma arvan, et meie teine koht jäi täna Undva esimesele läbimisele, kus tegime sõiduvea. Ilma selleta oleks meil olnud kuni lõpuni sekund-sekundis sõit. Ega me ei oodanud, et hakkame selle uue autoga kohe oma klassi esikohale sõitma, aga see oli endale ka positiivne üllatus. Oli tükk tegu, et siin puhtalt sõita, sest testi sai enne rallit vähe teha ja rumalaid vigu tuli sisse. Roland tegi korraliku soorituse ja igati vääris seda kohta meie ees. Kõigest hoolimata olen ma tulemuse üle õnnelik," sõnas Raul Jeets ralli lõpupjedestaali eel.
EMV 2 klassi (4WD - N4,R5) Saaremaa ralli esikolmiku moodustasid Poom – Järveoja, Jeets – Toom ning Priit Koik ja Alari-Uku Heldna (Ford Fiesta R5), kes kaotasid klassivõitjatele 40,3 sekundiga. EMV2 klassi tänavuse meistritiitli võitsid Oliver Solberg ja Aaron Jonston (VW Polo R5).
Saaremaa ralli EMV3 (2WD - R2,R1,A6) klassi parimad olid Robert Virves ja Sander Pruul (Ford Fiesta R2T), kes selle tulemusega tõusid ka klassi tänavusteks meistriteks. Eestlaste edu Lauri Joona ja Markus Määttäneni (Ford Fiesta R2T) ees oli 24 sekundit ja Estonian Junior Challenge arvestuses esikoha võtnud Kaspar Kasari ja Hannes Kuusmaa (Ford Fiesta R2T) ees 2.49,9. Estonian Junior Challenge üldvõidu olid juba enne Saaremaad kindlustanud Torn ja Pannas.
EMV4 (4WD - E12) klassivõidu võtsid Saaremaal tänavused meistrid Edijs Bergmanis ja Edgars Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX). Viimase katsega tõusis neljaveoliste autode rahvusliku klassi teiseks Aiko Aigro - Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VIII; +2.03,4) ja kolmandaks kukkus Krišjanis Zintis Putninš - Martinš Purinš (Mitsubishi Lancer Evo VIII; +2.10,4).
EMV 5 (2WD - E9) klassi Saaremaa ralli parimad olid Kristen Kelement ja Timo Kasesalu (Citroen C2). Kaksikvõidu kindlustasid eestlastele Kermo Laus – Alain Sivous (Nissan Sunny; +2.51,1), kolmandad olid soomlased Teemu Kiiski ja Sami Jokioinen (Ford Fiesta; +3.11,6). Klassi meistritiitli olid juba enne võistlust kindlustanud Saaremaal neljandana lõpetanud Klim Baikov ja Andrei Kleštšjov (VAZ 2105).
EMV6 (2WD - R3,A7,N3,E10) arvestuse hooaja viimase klassivõidu võtsid tänavused meistrid Kristo Subi ja Raido Subi (Honda Civic Type-R). Eestlastest jäid 31,4 sekundi kaugusele põhjanaabrid Timo Tukiainen ja Mikko Pohjanharju (VW Golf IV Kit Car). Klassi kolmas koht kuulus ekipaažile David Sultanjants - Siim Oja (Citroen DS3 R3T; +2.42,8).
Kõige põnevam seis enne Saaremaa rallit oli klassis EMV7 (2WD - E11 RWD), kus meistritiitli eest oli heitlemas kolm võistluspaari. Saaremaa ralli klassivõidu ja tänavuse meistritiitli võitsid Marko Ringenberg ja Allar Heina (BMW M3). Nende edu Jarno Kinnuneni ja Marko Sallineni (BMW M3) oli 2.08,5 ning viimase etapi eel EMV7 klassi juhtinud Raiko Aru ja Veiko Kullamäe (BMW M3) ees 2.11,3.
EMV8 (2WD - E13) ehk veoautode arvestuses olid Saaremaa ralli parimad Raik-Karl Aarma ja Alo Vahtmäe (GAZ 51A). Nende edu teisena lõpetanud Meelis Hirsnik - Kaido Oru (GAZ 52) ees oli 53,7 sekundit ja Kaido Vilu - Ants Uustalu (GAZ 51) ees 2.16,9
Veoautode klassi tänavuse meistritiitli olid enne Saaremaa rallit juba kindlustanud Taavi Niinemets ja Esko Allika (GAZ 51A), kes olid Saaremaal stardis hoopis EMV7 klassi reeglitele vastava BMW M3-ga.
Meeskondlikus arvestuses tuli 2019. aasta meistriks OT Racing.
Toimetaja: Liisi Alamaa