MM-sarja kuninglikus klassis debüteerinud Ligur: olen tugev sõitja
Rallikrossisõitja Janno Ligur tegi nädalavahetusel debüüdi MM-sarja kuninglikus, Supercar klassis. Esmakordselt Riias, Bikernieki ringrajal toimunud rallikrossi MM-etapil tuli Liguril leppida 17. kohaga.
Tavapäraselt Super1600 klassi EM-sarjas osaleval Liguril tekkis mõte MM-etapil osaleda suve hakul. Kuna Supercari MM-sarjas kaasa tegemine oli temale lapsepõlveunistus, siis nii jõudiski ta kokkuleppele Reinsalu Sport meeskonnaga.
Bikernieki rajale tuli maailma rallikrossitähtesid jälgima üle 30 000 pealtvaataja, nende seas ka tuhandeid eestlasi. Ligur sai Reinsalu meeskonna poolt ettevalmistatud Ford Fiesta Supercar masinat esmakordselt proovida septembri alguses Eesti meistrivõistluste etapil Kulbilohus. Hoolimata sellest soovinuks 20-aastane rallikrossisõitja autoga enne MM-etappi rohkem sinasõprust sobitada.
"Nädalavahetusega võib rahule jääda," ütles Ligur Vikerraadiole. "Nii mina kui auto olime Supercari jaoks toored, sest selle masinaga poldud varem suurtel võistlustel sõidetud. Supercari klassis on kõva konklurents ning tehnika tipptasemel. Eestis on väga keeruline midagi vastavat leida, kuid ma arvan, et meie kiirus oli esimese võistluse kohta väga hea. Kuivades oludes kaotasin parimatele poolteist sekundit ringi peale, mida enne võistlust ka eeldasin. Enne etappi vajanuksin rohkem testikilomeetreid, siis olnuks ka tulemus parem olnud."
Ligurist sai teine eestlane, kes maailma koorekihiga MM-sarjas jõudu proovinud. Enne teda oli staaridega kõrvuti saanud sõita Sten Oja, seda Petter Solbergi meeskonna ridades.
Nii sai Ligur neljas kvalifikatsioonisõidus koos startida kahekordse rallikrossi maailmameistri Petter Solbergiga, Marcus Grönholmi poja Niclasega, Itaalia rallisõitja Gigi Galliga ja pühapäeval Läti MM-etapi võitnud Sebastien Loebiga, kes tõusis rallikrossi tippklassis poodiumi kõrgeimale astemele esmakordselt.
Ligur end tagasi ei hoia ning on kindel, et taseme poolest kuulub ta maailma tippsõitjate hulka. "Ma arvan, et sõitajana oleksin eesotsas," ei varjanud Ligur. "Olen tugev sõitja, kuid nõrku mehi seal polegi. Loeb see, mis tehnika kellegi istumise all on."
Kuigi Ligur jahib veel Super1600 klassi EM-sarjas üldarvestuse poodiumikohta, siis veidi on ta mõtteid mõlgutanud ka järgmise hooaja osas. Eesmärgiks on kaasa teha Supercaride EM-sarjas, kus tänavu sõidab eestlastest Andri Õun. Riias pidi Õun sarnaselt Ligurile leppima 17. kohaga. "Oleme mõelnud erinevatele variantidele, kuid praegu keskendume hooaja viimasele etapile," sõnas Ligur. "Igatahes teeme kõvasti tööd, et saaksime sammu ülespoole astuda."
Läti ei teeninud rallikrossi MM-etappi mitte lihtsa juhuse läbi. Vaid seetõttu, et nende sõitjad Janis Baumanis ja Reinis Nitišs on sarjas näidanud häid tulemusi. Üllataval kombel ei korraldati lõunanaabrite juures rahvuslikku rallikrossi meistrisarja. Seega on paljud praegustest Läti rallikrossi tippudest oma esimesed tuleristsed saanud just Eestimaal sõites.
Liguri sõnul on lätlaste heade tulemuste taga ka võrdlemisi suur riiklik tugi. Kahjuks puuduvad aga rahvusvahelisel tasemel alamklasside võitjatele rahalised auhinnad, mis teeksid pääsemise kõrgematesse klassidesse lihtsamaks. "Raha seab selles spordis kõik piirid," tõdes Ligur. "Rallikrossis sellist süteemi ei ole, et hakkad alt üles ronima, vaid kõik sõltub sinu enda rahakotist."
Toimetaja: Ivo Dobkevitsch