Soomer uuest sarjast: see on see vanus, millal sinna peab hakkama minema ({{commentsTotal}})

Noor Eesti motoringrajasportlane Hannes Soomer osales nädalavahetusel Saksamaal Lausitzringil oma selle hooaja esimesel Supersport klassi maailmameistrivõistluste etapil.

Veidi vähem kui aasta eest Supersport klassis oma tuleristsed saanud Soomer keskendus sel hooajal pigem Euroopa juunioride karikavõistlustele, kus tuli ka mitmel korral poodiumile. Nüüd aga avanes eestlasel võimalus koostöös Soome meeskonna Kallio Racinguga teha kaasa kolmel Supersport MM-etapil, mis toimuvad Euroopas.

"Oli väga raske nädalavahetus ja alates esimesest trennist oli aru saada, et ei lähe nii lihtsalt, kui lootsime," sõnas Soomer intervjuus ERR-ile. "Kuigi oleme aasta otsa sama mootorrattaga sõitnud, oleme sõitnud teise mootoriga ja mõned väikesed asjad, mis on võidusõidumootoril teistmoodi, mõjutavad kogu seadet. Nende üles leidmisega pidime tegema väga sellist palju tööd, milleks me valmis ei olnud."

"Kindlasti on võimalik paremaks saada. Nagu ma ütlesin, siis kogu reedene päev läks meil tegelikult aia taha ja nüüd Prantsusmaaks on meil mõtted ja plaan olemas. Me teame enam-vähem, mis on valesti, me teame, mida teha ja mida proovida ning Prantsumaal peaks juba palju paremaks saama."

Tähendab see sinu jaoks mingit kohalist eesmärki ka, näiteks top 15? "Top 15 oli eesmärgiks juba sellel nädalavahetusel. Seda ei tulnud, nüüd peab tulema järgmisel nädalavahetusel."

Vahetasid vahepeal masinat - läksid suurema mootori peale. Kuivõrd suur asi see on? "Mootorratta erinevus on hobujõu poolest suur, kaalu poolest mitte nii suur. Mootorratas on ikkagi sama suur, nüüd on 600-se mootoriga, enne oli 650. jõudu on 600-l rohkem. Hoogu on rohkem, pidurid on paremad mootorratas on parem, aga sellega on ikkagi vaja leida samasugune hea tunne, nagu oli aeglasema peal. Nüüd on vaja väikesed asjad muuta, et saaks kiire mootoriga sama hea tunde."

"Konkurents on loomulikult väga kõva, aga vale on arvata, et Euroopa juunior Cupis ei ole kõva. Seal on samamoodi kümme noort võidusõitjat, kes tahavad iga hinna eest võita ja on valmis selle jaoks kõik tegema. Ma arvan, et see kool, mis ma sealt saanud olen, on suhteliselt hea."

Räägi, kui kõva sari see ikkagi ringrajamaailmas on? "Kui maailmameistrivõistluseid on kaks parallelset sarja, MotoGP ja Superbike, siis MotoGP on kuninglik ja Moto2 on teine. Superbike’i poole peal on Superbike kuninglik ja Supersport teine."

Sinu vanuses sinna jõuda – on see selles maailmas normaalne? "Ma arvan, et mul on suhteliselt õige vanus sinna minekuks. Mul on piisavalt kasvu ja piisavalt jõudu, et selle mootorrattaga hakkama saada ja ajusid peaks ka piisavalt olema. Enam-vähem sellises vanuses sinna minnaksegi. Praegu ma olen suhteliselt kõige noorem, aga see on see vanus, millal sinna peab hakkama minema – muidu jääd juba hiljaks."

Soomeri sõnul oli tal ka veidi kahju eelmisest sarjast ära tulla.

"See oli väga raske ja keeruline otsus poole aasta pealt Euroopa juunior Cup pooleli jätta, kuna tiitlivõimalused olid meil võrdlemisi head ja iga sõiduga läks meie olukord paremaks," sõnas noormees. "Kui nüüd vaadata tulevikku ja järgmise aasta peale, siis meie nägemus on see, et need kolm võidusõitu selle aasta lõpus Superspordis valmistavad mind paremini järgmiseks aastaks ette. Kuigi on jube hea Euroopa juunior Cup ära võita, saada karikad ja au, siis see ei aita mind järgmise aasta suhtes nii palju."

"Plaan on minna sama meeskonnaga, Kallio Racinguga edasi Superspordi maailmameistrivõistlustele ja teha kaasa täishooaeg."

Mis sa arvad järgmise kahe-kolme aasta perspektiivis, millisena see trepp peaks üles minema? "Kindlasti paar aastat, võib-olla kolm aastat sõita samas Supersport sarjas ja seejärel peaks juba edasi minema Superbike'i poole. Selline see loogiline trepp on."

"Enamus võidusõitjaid keskenduvad korraga ühele sarjale. Sellised on meeskonnaga lepingud, kahte sarja sõidavad korraga väga vähesed. Eestis võin ma kindlasti edasi sõita, isegi kui ma seal sõidan maailmameistrivõistlustel," arvas Soomer.

Vormelimaailmas on viimasel ajal räägitud, et noored mehed on uljad – oled sina ka uljas ringrajasõitja? „Sellele on raske vastata, sest ise ennast kõrvalt ei näe. Ma pigem arvan, et olen selline rahulikum. Loomulikult, kui on viimase ringi action, peab hambaid näitama, aga ebavajalikke riske ma tavaliselt ei võta," iseloomustas Soomer oma sõidustiili.

Saad sa praegu kõike profina teha või pead sinna maailma ka ise finantse viima? "Praegu pean ka ise finantseerima. Supersport sarjas on äkki kaks-kolm sõitjat, kes on palgalised ja ei pea selle eest maksma. See on see klass, mis toodab võidusõitjaid Superbike’i. Superspordis on paljud oma finantseeringuga." On need summad suured? "Need summad lähevad iga aastaga väiksemaks, kui sa lähed kiiremaks,“ muheles Soomer.

Toimetaja: Anders Nõmm



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: