Rally Estonial saab sõitmas näha EM-sarja esikolmikut ({{commentsTotal}})

Aleksei Lukjanuk
Aleksei Lukjanuk Autor/allikas: Ray Põder

Eesti suurima autospordiürituse, Rally Estonia alguseni on aega jäänud veidi enam kui kaks nädalat. Euroopa meistrivõistluste arvestusse kuuluval rallil lõppes selle nädala algul võistlejate registreerimine ning esialgsetel andmetel tuleb starti üle 40 rallipaari. Nimekiri vajab veel rahvusvahelise autoliidu FIA kinnitust.

Viimane oluline täiendus startijate hulka oli mullune Eestimaa ralli võitja - Aleksei Lukjanuk. 2015. aastal N-rühma Mitsubishi Lancer Evo 10-nel ralli võitnud Lukjanuk on seekord stardis Ford Fiesta R5 autoga. Kuigi Eesti tipprallisõitja Ott Tänak ega ka MM-karusselliga taasliitunud Karl Kruuda starti ei tule, siis arvab Eesti autospordiliidu peasekretär Rally Estonia pressiesindaja Margus Kiiver, et ees ootab väga põnev heitlus esikohtadele kõikides kavas olevates EM-sarja võistlusklassides.

"Muidugi on hea meel selle üle, et kõigis klassides eestlased ka väga suure tõenäosusega ka oma sõna sekka ütlevad." lausus Kiiver intervjuus Vikerraadiole. "Võib-olla sel aastal nendest sõitjatest, kellest jäime ilma ERC arvestuses, saame juurde Open klassis. Seal on ka jõudumööda see number kasvamas ja loodetavasti toovad järgmised päevad ka veel mõningaid osalejaid juurde. Loomulikult võiks alati rohkem olla. Seda nii korraldaja kui ka publiku seisukohast, aga kvaliteet on päris hea ja täna ikkagi saame öelda seda, et Euroopa meistrivõistluste esikolmik on meil stardis olemas."

"Raul Jeets - Andrus Toom teevad siis tänavu taas rohkem Euroopa meistrivõistluste etappe kaasa. Sõltuvalt võimalustest ja tingimustest, ma arvan, tuleb kuus-seitse neid kokku. Nemad sõidavad Škoda Fabia R5-ga. Julgen väita, et see on R5 autode hetke tipptase. Hyundai auto veel nii-öelda klientideni jõudnud ei ole. Ja Sander Pärn - James Morgan Ford Fiesta R5-ga, neile väga tuttava autoga. Nende meeste puhul on võidu- ja miks mitte Lõuna-Eestis ka sõidunälg väga suur, sest eelmine aasta mäletavasti lõppes väikese tehnilise viperuse tõttu nende ralli minu hinnangu liiga vara."

Aasta tagasi toimunud Rally Estonia näitas, et kuivades tingimustes, kus kruusatee on võrdlemisi tugeva kattega omavad tippkiiruse eelist N-rühma autod. Rainer Aus suutis oma Mitsubishil mullu tõusta ka üldarvestuses esikomikusse ja võtta ühtlasi ERC2 klassi võidu. Ka tänavu ihuvad vanema generatsiooni rallimasinatel sõitvad eestlased hammast kõrgetele kohtadele. Lisaks Rainer Ausile on üks pretendente kindlasti koduse meistrisarja liider Egon Kaur.

"Egon on võitnud kaks kodust rallit ja seda väga tihedas konkurentsis koos uue kaardilugejaga, mis näitab tegelikult väga head taset. Kindlasti teevad nad enne Rally Estoniat veel legenditrenni, harjutavad ennast suureks stardiks. Ma arvan, et Egon on üsnagi tõsine poodiumipretendent. Sama puudutab Rainer Ausi ja miks mitte ka Siim Plangit, kes on teinud vaheaasta, aga kui kodus ikka selline võistlus sõidetakse, siis võttis ka kindad kapi pealt ja ütles, et "selge, ma tulen ka ikkagi starti". Nad on kõik kindlasti ERC2-s väga kindlad poodiumi- ja võidunõudlejad, aga ma julgen pakkuda ka, et küll nad tahavad üldarvestuses ka poodiumile jõuda. Aga selleks peavad loomulikult olema nende jaoks kõik tingimused ideaalsed, ilm kuiv, katsed piisavalt kiired, kus N-rühma auto eelised rohkem välja tulevad, sest kui läheb pehmeks, siis kindlasti R5 auto vedrustus hakkab paremini tööle."

"Kui võtame siin R5 autodest, siis kindlasti väga huvitav saab olema vaadata Ralfs Sirmacise sõitu. Noor Läti poiss, kes tänavu on ERC-sarjas juba ühe ralli võitnud, Akropolises. Tema sõidab Škoda Fabia R5-ga ehk ma usun, et tal on tänavu kasutada üks parimaid tehnikaid, mis selles sarjas üldse olemas on. Väga huviga vaatan, mismoodi see noor poiss liigub, sest möödunud aastal ta ERC juunior-arvestuse Rally Estonial võitis ja need teed, mis siin on, on tal väga-väga tuttavad. Võib-olla mõnede teiste sõitjatega väike eelis, kes väljaspoolt tulevad."

"Tuleks korraks kõige viimase lisanduja ehk Aleksei Lukjanuki juurde, siis Aleksei Lukjanuk koos Aleksei Arnautoviga... ma arvan, et nad on kindlasti ühed suurimad võidusoosikud," jätkas Kiiver. "Neil on teatud favoriidikoorem ka kukil. Eelmisel aastal nad Evo 10-ga selle ralli võitsid. Kajetan Kajetanowicil on natuke selle võrra lihtsam, et ta ei pea võib-olla päris maksimumi püüdma. Ta võib piirduda teise koha punktidega ja ei lähe viimast võtma. Lukjanukil on olnud natuke ebaõnnestumisi ja see on see koht, kus ta teab, et maksimumpunktid võiks kätte saada. Teades teda, siis tema stiil on kõik või mitte midagi ja need, kes tulevad raja äärde vaatama, kuidas see mees sõidab, ei pea kahetsema. See on vaatepilt omaette."

Sel aastal lisandunud Open-klass, kus teiste seas oli lubatud rajale tulla ka vanematel WRC-autodel, ei leidnud võistlejatelt suurt vastukaja. Kuigi maailma tippklassi kuuluvaid WRC-autosid starti ei tule, siis silmailu pakkuvat tehnikat saab ralliradadel näha küll Margus Kiiver.

"Võib-olla see võtab aasta või paar aega, kui harjutakse selle mõttega siin piirkonnas ka natuke rohkem," ütles Kiiver ja tõi selles arvestuses välja ühe masina. "Üle 450-hobujõuline BMW M3, mille Martynas Samsonas on ehitanud neljaveoliseks. Selle autoga on võidetud Talsis ralli üldarvestuses. Usun, et see saab päris äge vaatepilt olema."

Toimetaja: Siim Boikov



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: