Kruuda alustab MM-hooaega Portugalis ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Karl Kruuda
Karl Kruuda Autor/allikas: Andre Lavadinho/@World

Autoralli maailmameistrivõistluste hooaeg saab alguse juba nädala pärast Monte Carlo ralliga, kus eestlastest on stardis Dmack World Rally Teami ekipaazh Ott Tänak – Raigo Mõlder. Hoopis rohkem tuleb aga eestlasi starti veebruari teisel nädalal sõidetaval Rootsi rallil, kus lisaks Tänakule on karusselliga liitumas Sander Pärn – James Morgan, kes jätkavad sõitmist WRC2 klassis ning ukrainlase Aleksei Kikireško kaardilugejana tuleb samuti WRC2 klassis võistlustulle Kuldar Sikk.

Üleeile lukku löödud stardinimekirjas ei leia aga Karl Kruuda nime, kes eelnevalt oli teatanud, et kavatseb oma WRC2 MM-tiitli püüdmist just Rootsist alustada. Kruuda selgitas, et Rootsi ralliks ei suudeti hooaja eelarve veel kokku saada ja nii ühinetakse MM-sarjaga maikuus Portugalis. Endiselt pole lõplikult kindel ka automark, millega starti minnakse, kuid suure tõenäosusega on selleks Citroen DS3 R5 auto, nagu läinud hooajal.

„Algselt ikkagi oli plaan Rootsis startida, aga aasta lõpp käis nii pauguga mööda, aeg lendas ja ei olnud seda eelarvet ja kindlustunnet, millega minna hooajale vastu, otsustasime, et võtame veel natuke aega, proovime selle eelarve ära täita ja teeme korralikult,” rääkis Kruuda Vikerraadiole.

Varasemalt Rootsis ühe WRC2 ralli võitnud Kruuda möönab, et lumisel pinnasel mitte-startimisega annab ta käest ühe ralli, kus ta oleks võimeline võidu pärast sõitma, ent see tema meelt ei morjenda. Pilk on suunatud Portugali poole, kus on plaanis hea tulemus sõita. Lisamotivatsiooni annab selleks tuliuus Citroen DS3 R5 auto, mille testimistel eestlane osalenud on. Uus võistlusauto saab FIA poolse homologeeringu märtsis ning seega saaks Kruuda oma MM-hooaega Portugalis alustada tuliuue ralliautoga.

„Viimati käisime Lõuna-Prantsusmaal, pidime seal autot lihtsalt lõhkuma, vaatama, kaua vastu peab, arendama,” rääkis Kruuda. „Meie töötasime peainseneri jaoks, olime ühes suures kompotis ja tegime ühise eesmärgi nimel ühist asja.”

Kuigi Citroeni tehasemeeskond jätab suures rallis, WRC-arvestuses, tänavuse hooaja vahele, siis ei tähenda see, et Prantsuse autotootja kavatseks rallimaailmaga hüvasti jätta. Vastupidi, Citroen valmistab hoolega ette 2017. aasta WRC-masinat ning loodab sellega ka praegu domineerivale Volkswagenile kuklasse hingama hakata.

Toimetaja: Maarja Värv

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: