Pärn pääseb tänu Märtinile ja toetajatele Sardiinia rallile ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Sander Pärn
Sander Pärn Autor/allikas: ETV

Läinud nädalavahetusel tegi oma debüüdi autoralli MM-sarja WRC2 klassis eesti-walesi rallipaar Sander Pärn James Morgan.

MM-ralli tugevuselt teises kategoorias saadi kokkuvõttes 9. koht ja ralli eel Dmacki meeskonna poolt seatud eesmärk, tulla finišisse ilma ralli 2 ehk endise nimetusega Super Rallyt kasutamata, täidetud.

Portugali ralli on teada-tuntud raskete ja tehniliste kruusateede poolest ning Pärna jaoks oli raske leida kohta, kus teha esimene MM-start Ford Fiesta R5 masinal. Lisaks mängis rolli veel see, et enne Portugali rallit oli Pärn teinud oma esimese ja ühtlasi viimase stardi uuel R5-autol veebruaris Võrumaa talverallil.

Enne Portugali rallit sai Pärn aga autot piisavalt testida Hispaanias, kus tingimused Portugaliga olid võrreldavad. Kuidas aga on nii Pärn kui kaardilugeja Morgan uue neljaveolise autoga ära harjunud?

"Uue R5 kiirus on oluliselt suurem ja kurvid tulevad minu jaoks varem, kui enne esisillaveolise R2-ga sõites," ütles Pärn Vikerraadiole. "Rajalegend ja kaardilugemine on ka teistmoodi. Portugalis meil nende asjadega probleeme polnud, ralli oli lihtsalt keeruline."

Mullu Dmacki auhinna võitnud Pärnale anti võimalus osaleda seitsmel MM-rallil, kuid järgmist etappi Sardiinias nende hulka ei kuulu. "Dmacki rehvid on Pirelli omadest pehmemad ja arvati, et see võib Sardiinias otsustavaks saada," lausus Pärn, kes Itaalias siiski stardib. "Saan Sardiinias osaleda tänu Markko Märtini MM-Motorspordile, Dmackile ja Eesti toetajatele. Sardiinia on minu jaoks lisaralliks, kus saada juurde kogemust ja harjuda tehniliste kruusateedega."

Pärn hooaja kokkuvõttes mingeid sihte pole seadnud. "Kuna tegemist on esimese hooajaga selles sarjas, siis pean oluliseks arengut. Tulemuste osas mul eesmärke pole," tõdes Pärn. "Head kiirust tahaksin näidata Poolas ja Soomes, mis on minu jaoks tuttavamad rallid."

Pärna osalemine sel hooajal WRC2 sarjas sai suuresti teoks tänu mullusele esisillaveolistele autodele mõeldud Dmack Fiesta Trophy sarja võitmist, kuid sealt sammu veel kõrgemasse, WRC-klassi astuda on raske. "WRC2 sarjas pole kahjuks auhinda välja pandud," sõnas Pärn. "Tänavu on tähtis näidata arengut ja kiirust ning äkki seeläbi avaneb ka tulevikus võimalus osaleda WRC2 klassis. WRC sarja üleminekule ma kohe eriti ei looda."

Toimetaja: Ivo Dobkevitsch

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: