Tristan Viidas teeb nädalavahetusel debüüdi Le Mans'i sarjas
Tristan Viidas teeb sellel hooajal oma debüüdi Euroopa Le Mans'i sarjas ehk ELMS-is, kus on varem sõitnud ka Kevin Korjus. Viidas astub võistlustulle juba sel nädalavahetusel LMP3 prototüübi roolis Inglismaal Silverstone rajal. Ees ootavad veel etapid Itaalias Monzas, Austrias Red Bull Ringil, Prantsusmaal Paul Ricardis, Belgias Spa ja Portugalis Portimao rajal.
Viidas, kes viimati sõitis Euroopas 2014. aastal Radical European Masters sarjas, jäädes napilt ilma esikohast, on võtnud viimastel aastatel rahulikuma tempo: "Eelnevad kaks hooaega otsustasin seoses kaitseväekohustuste ja Hollandisse ülikooli astumisega teha miinimumprogrammi, mis sisaldas endas enamjaolt Eestis ja lähipiirkonnas nii Xtreme sarjas BMW 325-ga kui ka Camaro Cup V8-ga võistlemist. 2016 aasta lõpus jõudsin siiski kaasa teha ka Saksamaal Nordschleifel kaks head kestvussõitu BMW M235i autoga," rääkis Viidas viimaste aastate tegemistest.
Viidas võistleb sarjas LMP3 klassis Ligier JS P3 prototüüpautoga. "Auto on küll teistest, Le Mans'ist tuntud LMP2 ja LMP1 autodest mõnevõrra aeglasem, kuid aeglane on ainult suhteline mõiste. 900-kilogrammine auto, mil peal Nissani V8 mootor, mis toodab kokku ligi 420 hobujõudu, on võimeline kiirusteks kuni 290 km/h. Välimuselt neil aga suurt vahet pole - kõik nad on suured, kinnise kokpiti, kurja välimuse, kõva häälega ja uskumatu downforce'iga (survejõuga). Muidugi pole puudu ka superautodele sarnaselt üles avanevad uksed."
Viidas jagab neljatunnistel võistlussõitudel autot šveitslase Tim Mülleri ja sakslase Jürgen Krebsiga. Tiimiks aga juba Radical-sarjast tuttav Hispaanias paiknev Speed Factory Racing. "Kogemuse kestvussõidust koos mitme tiimikaaslase ja eri kiirustel autodega samas stardis sain ma põgusalt juba eelmisel aastal, kuid see hooaeg õppimine kindlasti jätkub. Ka tiimikaaslastel on kereautodel kestvussõidu kogemus olemas, kuid prototüübid on nende jaoks uus teema. Sarja teeb aga huvitavaks veel see, et nõuded nii sõitjatele kui ka tiimidele on väga karmid – ilma tulekinda riietuseta ei tohi näiteks keegi isegi boksiteele minna."
Kui eelnevatel aastatel ajasid Viidas ja ta treener Madis Kasemets, kellega alustati edukat koostööd juba 2011, nii-öelda "oma asja", siis sel aastal on Viidasel tiimis vaja teha ka koolitustööd ja Kasemetsal täita andmetöötlusinseneri ning sõidustrateegia ülesehitamise kohustused.
ELMS sarjas osalemise võtab Viidas kokku järgnevalt: "Tulevikuperspektiive silmas pidades on ELMS kindlasti hea valik, sest sealt on võimalik jätkata nii prototüüp- kui ka kereautodega. Lisaks osalevad ju peaaegu kõik ELMS-i tiimid ka kestvussõitude absoluutses tipus, World Endurance Championship sarjas ning muidugi ka Le Mansi 24-tunni sõidul. See kõik eeldab aga heade tulemuste näitamist, mida me koos Timi ja Jürgeniga ka teha kavatseme."
Toimetaja: Anders Nõmm