Männama loovutas eelviimasel katsel ühe koha, liider vahetus taas

Eesti rallipaar Urvo Männama - Risto Lepik (Toyota) teenis Dakari ralli 12. katsel (Shubaytah - Shubaytah) 19. koha ja langes kokkuvõttes ühe positsiooni võrra 13. kohale.
Hommikune start viibis pisut, kuna piirkonnas oli korralik udu ja turvalisuse huvides lükati nii autode kui ka tsiklite starti edasi.
Kuna eelmise päeva tulemus oli Overdrive Racing meeskonnas sõitvate eestlaste jaoks tagasihoidlik, tuli startida tagantpoolt. Ühest küljest oli see hea, rada oli sees. Teisest küljest tähendas see palju möödasõite ja see on liivadüünides tegevus omaette.
Männama kaotas neljapäeval parimat minekut näidanud rootslasele Mattias Ekströmile (Ford) 29 minuti ja 45 sekundiga ning pidi üldarvestuses ühe konkurendi mööda laskma.
"Raske katse oli. Viimane korralik pingutus ja korraldajad panevad tavaliselt siia veel sellise maasika, mis võib paki segamini lüüa. Hommikul oli uduga segadus, et kas stardime, kui pikk on katse jne," muljetas Männama.
"Kuna ootamine oli pikk, siis otsustasime süüa, aga see polnud kahjuks parim mõte. Katse hakkas pihta ja düünides sõit ajas kergelt iiveldama. Õnneks see pikalt ei kestnud, aga jälle õppetund. Katse algus oli ikka maru tiheda liiklusega, kogu aeg sõitsime kellegist mööda."
Enne viimast võistluspäeva kaotab Männama 12. kohal sõitvale leedulasele Rokas Baciuskale (Toyota) 11 minuti ja 20 sekundiga, aga edu 14. kohal oleva T3 arvestuse liidri Nicolas Cavigliasso (Taurus) ees on see-eest peaaegu tund.
"Hoidsime täna oma taktikast kinni, ei olnud enam eesmärk nö suurt lindu püüdma minna," tunnistas ta. "Olime arvestanud, et Baciuska meist mööda läheb ja ei lasknud ennast sellest häirida."
"Meil on selge eesmärk see sõit lõpuni tulla. Korraks jäime kinni, kui ühest düünist tulles maandusime nina peale, aga saime liikuma. See lõi ka armatuuri lahti ja Ristol oli kõvasti tegemist, et oma ekraane paigal hoida ja samal ajal neid uuesti kinnitada."
Üldarvestuses vahetus liider, sest korraks tagasi esikohale kerkinud lõunaaafriklane Henk Lategan (Toyota) oli neljapäeval võrdluses Yazeed Al-Rajhiga (Toyota) aeglasem ja araablane juhib nüüd viimase katse eel kuue minuti ja 11 sekundiga.
Kolmanda koha heitluses parandas Ekström katsevõiduga pisut oma olukorda, kuigi Nasser Al-Attiyah (Dacia) jääb maha vaid nelja minuti ja 16 sekundiga.
Viimasel päeval saab näha ühisstarte, kus küll päris kogu seltskonda korraga rajale ei päästeta. Minnakse gruppide kaupa ja väikeste vahedega gruppide vahel. Võistlejad stardivad esmalt 70-kilomeetrisele ülesõidule, et siis tulla läbi düünide 61 kilomeetrit katset ja lõpetada tänavune Dakar Shubaytah's asuvas laagris.
Toimetaja: Siim Boikov