Stefan Arandi treeningsõidud Hiinas möödusid probleemiderohkelt

Eesti veemotosportlast Stefan Arandit tabasid Hiinas Zhengzhous toimuval F1 MM-etapi vabatreeningutel tehnilised probleemid.
"Tänane esimene vabatreening algas sellega, et pika sirge lõpus umbes 190 km/h tabas meid tehniline rike. Mootori trimm ei tulnud enam alla ja paat muutus juhitamatuks. See oli ärev hetk," rääkis Arand.
Esialgse uurimise järel ilmnes, et üks hüdraulikapump oli läbi põlenud. Pump vahetati teise vastu, kuid ka see põles kohe läbi. Selgus, et probleemi aluseks oli pumpade tööd juhtinud relee läbipõlemine.
"Teise vabatreeningusse saime uuesti peale. Siis hakkas kimbutama paadi muutumine juhitamatuks - see on selle raja eripära. Hästi pikad kiired sirged ja samas osaliselt ka tehniline rada," jätkas Arand.
"Me ei suutnud leida sõukruvi, mis sobiks. Meie enda sõukruvid siin rajal väga ei toiminud. Otsustasime minna mootoriga alla poole - lootes leida rohkem juhitavust. Juhitavuse saime kätte, kuid ringiaja poolest suutsime kolmandas vabatreeningus sõita välja seitsmenda aja."
Vabatreeningute kiireima aja sõitis välja Arandi meeskonnakaaslane Jonas Andersson. Vahe esimese ja seitsmenda koha vahel oli 1,2 sekundit.
"Ma olen alati kvalifikatsioonis olnud kiirem kui vabatreeningul, siis seekord eks näis kuidas läheb," ütles eestlane. "Me anname endast parima. Päeva lõpuks on eesmärgiks tuua ära mingid punktid, mis on hea nii minule kui meeskonnale."
Reedel sõidetakse kvalifikatsioonid ja sprindid ning põhisõit toimub laupäeva hommikul.
Toimetaja: Siim Boikov