Kurits võidutses kukkumisele vaatamata Saksamaal, Lõiv Hispaanias

Karl Kurits
Karl Kurits Autor/allikas: Vanik Zoltan/Bringasport

Saksamaal lõppenud 46. rahvusvahelisel Cottbuseri juunioride velotuuril võitis Karl Kurits (Team Auto Eder) kolmanda etapi. Kokkuvõttes oli eestlane üheksas. Hispaanias peetud olümpiakrossivõistlusel (C2) Cofidis G.P. Zaragoza pälvis Eesti valitsev meister Janika Lõiv esimese koha.

Saksamaal juba teise etapivõidu teeninud Kurits kukkus küll etapi alguses, kuid suutis vaatamata sellele suures grupifinišis pälvida esikoha. Tema selja taga lõpetasid norrakas Felix Orn-Kristoff (NCF Region Vest) ja klubikaaslane Krystof Kral. "Olen väga rahul," ütles Kurits etapi järel. "Tiimiga läks meil samuti kõik plaanipäraselt. Saime liidrisärgi, sprindisärgi ja parima noore särgi."

Kokkuvõttes pälvis esikoha sakslane Paul Fietzke. Seejuures pälvis Team Auto Eder kolmikvõidu, kui pjedestaali madalamatele astmetele sõitsid end taanlane Theodor August Clemmensen (+0.13) ja tšehh Martin Barta (+0.40). Kurits oli üldarvestuses üheksas, kaotades võitjale ühe minuti ja 36 sekundiga.

Lõivu võiduajaks mõõdeti Hispaanias 1:37.38. Eestlanna edestas lähimat jälitajat Natalia Fischer Egusquizat 59 sekundiga ning kolmanda koha pälvinud Estibaliz Sagardoy Zunzarrenit kuue minuti ja kuue sekundiga.

"Zaragoza sõit oli nii vaimselt kui füüsiliselt üks raskemaid sõite minu karjääri jooksul," tõdes Lõiv peale võistlust. "Esimesel ringil sain teistega juba väikse vahe sisse ja sõitsin oma sõitu, kuid teisele ringile minnes otsustas käiguvahetaja töö lõpetada. Seega sõitsin tehnilise punktini vaid ühe käiguga, mis oli pigem väga raske ja seetõttu pidin enamus mäed jooksma."

"Tehnilises punktis vahetas Urmas [Lõiv – toim.] mõlemad patareid ja korraks tundus, et kõik hakkas tööle," jätkas Lõiv. "Olin küll langenud teisele positsioonile, kuid hakkasin kohe vahet tagasi kinni sõitma. Üsna pea olin jälle esimesel kohal, kuid seejärel otsustas käiguvahetaja taas üles öelda. Sõitsin järgmised neli ringi ühe käiguga. Sõitmiseks seda väga palju muidugi nimetada ei saa, sest enamus mäed jooksin. Tahtsin mitu korda katkestada, aga miski sundis ikka edasi pingutama."

"Viimasele ringile minnes läks käiguvahetaja üldse sassi ja hakkas valimatult igal sekundil käike vahetama. Kartsin, et teen keti puruks, kui valel hetkel surun, seega viimasel ringil jooksin isegi siledad osad. Vaid allamäge sain korralikult sõita. Kokkuvõttes väga stressirohke võistlus," sõnas Lõiv.

Toimetaja: Anders Nõmm

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: