Nädalavahetusel selguvad avamerepurjetamise Eesti ja Soome meistrid ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Avamerepurjetamine
Avamerepurjetamine Autor/allikas: Piret Salmistu

7.-9. augustil purjetatakse Tallinnas ja Soome lahel tänavuse avamerepurjetamise hooaja kõige tähtsamate tiitlite ja medalite nimel. Baltic Offshore Week on hooaja kaalukaimaks mõõduvõtuks nii eestlastele kui ka soomlastele, sest jagamist ootavad nii Eesti kui ka Soome avamerepurjetamise ORC mõõdusüsteemi meistritiitlid.

Kokku 36 jahti – 14 Soomest ja 22 Eestist – purjetavad kolmel päeval ühe ca kümnetunnise avameresõidu ja kuni seitse lühirajasõitu vastutuule-allatuule rajal. Võistlusele annab tugevasti kaalu asjaolu, et juba aasta pärast, 6.-14. augustil 2021 purjetatakse samades vetes Tallinnas kõige olulisem avamerepurjetamise tiitlivõistlus, mis kunagi Eestis peetud – ORC maailmameistrivõistlused 2021.

Kuna tänasel koroonaviirusest räsitud aastal on ORC Euroopa meistrivõistlused edasi lükatud järgmisse aastasse ja maailmameistrivõistlused suisa ära jäetud, siis on Baltic Offshore Week üks olulisimaid regatte siinses regioonis. Huvi järgmise aasta MM-i vetes võistelda oli ka paljudel kaugemate riikide purjetajatel, kuid koroonaviiruse levikust tingitud piirangute tõttu jäi neil paraku Eestisse tulemata. 

ORC A klassis võistleb 14 jahti, millel pikkust 38-52 jalga. Neist kaks suurimat – üle 50-jalased soomlaste TP52 Zer0emission, Farr 52 Audi E-Tron ning Rolf Relanderi First 50 Pegasus, mis MM-il võistleksid veel suuremate jahtidega, on siin liidetud üheks klassiks väiksemate, kuna siinses laevastikus napib nii suuri jahte. Kuid kõvadeks konkurentideks on nad siinses A klassis võitlemas medalite eest koos ORC maailmameister Fortele (X-41) Jaak Jõgiga roolis, MM-i pronks Olympicule (X-41 mod) Tiit Vihuliga roolis, Riku Nissilä Nicole4-le (X-41) mitmekordse X-41 maailmameistri Olli-Pekka Lumijärviga roolis ning Priit Tammemägi Premiumile (X-41), kellel varasemast ette näidata nii EM-i hõbe kui ka pronks. Kindlasti on siin favoriitide hulgas ka Landmark 42 tüüpi jaht Madame Gray Soomest, sest sama tüüpi jahiga on viimastel aastatel Euroopas nopitud mimeid tiitleid.

ORC B klassi võistlejatel on ORC tippvõistluste tiitleid ja medaleid ette näidata samuti hulganisti - siin on stardiliinil 22 jahti. Osaliselt itaallastega mehitatud ORC möödunud aasta maailmameister meeskond Sugar kapten Marjaliisa Umbi juhtimisel võitis mõni nädal tagasi Muhu Väina regati ja on kindlasti üks medalitaotlejaid. Kõrges konkurentsis on ka Aivar Tuulbergi Katariina II (Arcona 340), kelle meeskonnal on ette näidata nii ORC Euroopa meistritiitel kui ka kaks hõbedat ja kelle edule on kaasa aidanud tihe koostöö itaallastega.

J-112 E tüüpi jahid, millega on nii 2018 MM-ilt kui 2019 EMilt võetud meistritiitlid, on tänaseks Eestis juba kaks ja on ka tänasel regatil kavatsus kindlasti medalikohtade eest võidelda. Möödunud aasta Euroopa meister jaht Matilda 4 (J-112 E), mis sai võidu ka tänavusel Muhu Väina regatil, on Mati Sepa roolida, kellel roolimehena olemas nii X-41 klassi MM-i kuld ja hõbe kui ka ORC EM-i hõbe. Eesti laevastiku kõige uuem jaht Adelante (J-112 E) Viljar Sepaga roolis sõitis Muhu Väina regatil jahti alles nö soojaks, kuid üks etapivõit ja sõiduvõidud ka Kalevi Jahtklubi kolmapäevaregattidel näitavad ka selle jahi ja meeskonna tugevat potentsiaali.

Sven Nuutmanni Postimees Sailing Team (One Off) kaasas tänase regati ettevalmistusse samuti lisajõude Itaaliast ja möödunud aasta EM-i pronksijahina on ka selle meeskonna eesmärgid kindlasti kõrged. Nimetamata ei saa jätta ka Amserv Toyota Sailing Team'i Margus Zuravljovi juhtimisel, kes lõpetas Muhu Väina regati teisel poodiumikohal ja Muhu Väina regati pronks My-Car'i (X-35 mod) Harles Liiviga roolis, kelle potentsiaali kõrgete kohtade eest võidelda ei saa kindlasti alahinnata.

Seda, millised jahid on paremad ja kiiremad avameresõidus ja kes osavamad taktikaliselt nõudlikus ja tugevat meeskonnatööd eeldavas lühirajasõidus, näitab eelolev nädalalõpp. Eestisse jõudnud kõrgrõhkkond ei tee ei purjetajate ega korraldajate elu lihtsaks. Täna keskpäeval startima pidanud ligi kümnetunnine avameresõit sai oma lähte alles pärast kella nelja pärastlõunal kui võistluskomitee peavõistlusjuht Madis Ausmani juhtimisel viis laevastiku tuult oodates ja otsides Aegna saarest mööda, kus umbes viiesõlmese tuulega saadi avameresõitu alustada. Erinevaid tuuleprognoose arvesse võttes võib see etapp lõppeda ka laupäeva varastel hommikutundidel ja sõltuvalt sellest korrigeeritakse ka järgmise päeva võistluse ajakava. 

Toimetaja: Kristo Tamm

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: