Roland Poom R5 autole üleminekust: mul on rallisõitjana vaja arengut ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: ERR

Rallisõitja Roland Poom, kes lõppenud hooajal tegi autoralli MM-sarjas kaasa esiveolistel masinatel ja juunior WRC arvestuses, võistleb järgmisel aastal juba nelikveolistel R5 masinatel.

23-aastasel Poomil õnnestus nelikveolist masinat proovida sel sügisel toimunud Saaremaa rallil. Debüüt kujunes edukaks – Poomile kuulus oma klassi võit, teda edestas vaid üldarvestuse parim, WRC-masinal võistelnud Georg Gross.

Koos kaardilugeja Ken Järveojaga tippu pürgiv Poom näitas sel aastal juunior WRC-sarja etappidel kohati väga head kiirust. Rootsis oli ta teine, Korsikal kuues ja Soomes kolmas.

"Ideena tahtsime eelmisel aastal sõita MM-rallidel esiveolise autoga, et kogemust saada. Plaanis oli jätkata samas sarjas ka uuel aastal, aga ma arvan, et mul endal rallisõitjana ja sportlasena on vaja arengut. Ajaliselt oleks see võinud toimuda varem, kuid kui see juhtub uuel aastal, siis on samuti hästi, sest me ei ole veel hiljaks jäänud. Saaremaal R5 autoga sõitmine andis sellise laheda emotsiooni. Sealt sportlasena samm tagasi võtta oleks olnud keeruline. Motivatsiooni on uue hooaja eel palju ja saab olema väga lahe," rääkis Poom intervjuus Vikerraadiole.

Mis oli ikkagi võtmetegur R5 masinale üleminekul? "Ma ei oska öelda, mis see võtmetegur oli. Enda tahtmine ja soov edasi liikuda," jätkas Poom. "Ma ei saa öelda, et meil kogu eelarve koos on. See on üldse rallis põhjatu. Nii palju, kui meil on võimalusi ja vahendeid, nii palju saame sõita ja nii palju ka areneme. Kui saame korraliku programmi kokku ehk paar MM-rallit Baltikumis sõita, siis ma olen juba rahul. Ma ei saa öelda kogu uue hooaja kalendrit, sest meil ei ole seda täna. Meil ei ole eesmärgiks ühte kindlat sarja täismahus sõita, vaid pigem teha õppimise aasta - valime rallisid, kus on tugev konkurents, et saaks end teistega võrrelda. Saan öelda, et talvel on meil ees kaks rallit Lätis ja peale seda Rootsi MM-ralli."

Noore ja talendika rallisõitja jaoks on WRC-sarja jõudmine endiselt keeruline ülesanne. Lõpuks ei pruugi edu või ebaedu sõltuda ainult sportlasest.

Nagu kõik eestlased on ka Poom alustanud kodustest sarjadest. Senist karjääri võib lugeda edukaks, kuid järgmised sammud muutuvad pigem keerulisemaks kui lihtsamaks.

"Ilmselt teist korda seda teekonda ei soovitaks otsast alustada. Siin on väga palju enda tahtmist vaja, õnne, õigete inimestega kohtumist. Me oleme sellel teekonnal suhteliselt alguses. Väga keeruline on rallimaailmas kuskile jõuda, aga kui endal on tahtmist, siis on kõik võimalik," tunnistas Poom, kes jagas arvamust, et Marko Märtini abiga on võimalik kaugele jõuda. "Marko on ainuke, kellel on Eestis R5 autosid pakkuda. Selleks, et minna Lätti ja rentida sealt R5 auto, see ei ole mõistlik, kui meil on siin kodus olemas."

Hiljuti teatas Citröeni meeskond, et loobub autoralli maailmameistrivõistlustel WRC-klassis osalemisest. Seda laadi uudised ei paista just noorte rallisõitjate tulevikule mõeldes spordialale kuigi kasulikud. Samas ootavad WRC-sarja 2022. aastal ees põhjalikud reeglimuudatused, mis, veidi utreerides, võivad situatsiooni pea peale pöörata.

"Eks see on kurb ikka, loomulikult. Täna on MM-sarja seis veidi keeruline, aga kindlasti peab FIA-s muudatusi tulema. R5 klass areneb väga jõudsalt, mis on tore. Tootjad panustavad sinna. Tulevik näitab, mis saab siis, kui hübriidautod tulevad, kuidas see tootjatele huvi pakub," lisas Poom.

Toimetaja: Liisi Alamaa

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: