Ligur tegi Kulbilohus Eesti autospordiajalugu
Tänavuse hooaja rallikrossi Eesti meistrivõistluste viimane ehk seitsmes etapp sõideti Elva lähedal Kulbilohu krossirajal. Seekord tehti Kulbilohus taas autospordiajalugu – Janno Ligur oli end valmis seadnud sõitmiseks kahe võistlusautoga kahes klassis: klassides SuperCar ning Super1600.
Kui klassis Super1600 oli Ligur endale meistritiitli juba enne viimast etappi kindlustanud, siis teistes võistlusklassides selgusid meistrid alles Kulbilohu etapi järel.
Ligur näitas SuperCar klassis kohe eelsõitudest head minekut ja võitis kõik kolm eelsõitu. Finaalis esireast startinud Ligur aga ei saanud stardist hästi minema, jäi tagaajajarolli ja pidi sel korral SuperCar klassis leppima viienda kohaga. Ligur tunnistas pärast võidusõitu, et stardis tehtud apsu taga oli puhtalt enda eksimus: „Unustasin stardisüsteemi lihtsalt sisse lülitada,” sõnas Ligur.
Finaalis sai hea stardi Andri Õun (Ford Fiesta), kes läks esimesest kurvist alates sõitu juhtima ja võttiski etapivõidu, teiseks tuli ralliradadelt sel päeval rallikrossiauto rooli istunud Margus Murakas (Mitsubishi Lancer Evo) ning kolmandaks Soome rallikrossilegend, neljakordne Euroopa meister, pea 60-aastaseks saav Matti Alamäki (Ford Fiesta).
Murakas jäi Kulbilohus veedetud päevaga rahule ja tunnistas, et iga sõiduvooruga hakkas sõit rohkem klappima. Finaalis viis Muraka poodiumile perfektne jokkeritaktika ja puhas vigadeta sõit.
Hooaja kokkuvõttes tuli SuperCar klassis võitjaks Andri Õun, teine oli Priit Karjus ning kolmas Oliver Oberg.
Kuigi Ligur ei jõudnud nelikveoliste klassis poodiumile, võis ta päevaga rahul olla. Super1600 klassis võttis ta taas võidu ja kogu päeva sai kätt harjutada autoga, millega Eesti rallikrossifännid loodavad teda juba oktoobri alguses rallikrossi MM-etapil Riias Bikerniki rallikrossirajal sõitmas näha.
Super1600 klassis võistles Ligur enda Škoda Fabia asemele Reinsalu Sport autoga Ford Ka, millega tundus koostöö samuti igati klappivat. Pärast kolme eelsõiduvõitu asus Ligur võistlema esimeses poolfinaalis, kus tuli vastu võtta teine koht. Finaalis aga tuli see, mida ta on teinud kõik etapid ehk siis taas võit. Seitse etappi – seitse võitu. Super1600 klassi teine koht läks Mihkel Varulile (Peugeot 206) ning kolmas Arvo Kasele (VW Golf).
Seitsme etapi kokkuvõttes järgnes Ligurile Siim Saluri, kolmanda koha sai Varul.
Junior1600 klassis võidutses soomlane Sami-Matti Trogen (SET Promotion, Renault Twingo). Georg Orr tuli rajale oma Peugeot 206 asemel Reinsalu Sport võistlusautoga Ford Ka. Orrile sel korral noorteklaasi teine koht ning kolmas oli lätlane Ingus Belakovs (Peugeot 206).
Täpselt samasugune oli selles klassis ka kogu hooaja esikolmik.
Klassis TouringCar olid punktitabelis enne viimast otsustavat etappi kõik punktivahed minimaalsed. Margo Soomets oli Kulbilohu etapile tulnud sõitma taas uue võistlusautoga, milleks oli Lada 2105. Seekord aga sõiduõnn Soometsa ei soosinud. Tema auto kaotas poolfinaalis tagaratta ja Soomets võimaluse Eesti meistritiitlile. Kalmer Vaht (Lada 2101) rõõmustas aga kodupublikut, võites kolm eelsõitu, poolfinaali ning finaaliski ületas ta finišijoone esimesena. Kulbilohu etapi teise koha võttis Siim Sündema (BMW 318) ning kolmas oli Simo Viilas (BMW 320).
Eesti meistritiitli võitis seega Vaht, teine oli hooaja kokkuvõttes Sündema ning kolmas Soomets.
Toimetaja: Maarja Värv