Laste hobikardisari alustab taas   ({{commentsTotal}})

Kardisport
Kardisport Autor/allikas: Pille Russi

Eesti Autospordi Liidu ja Eesti Kardiliidu eestvedamisel loodud populaarne laste hobikardisari alustab 27. märtsil oma neljandat hooaega. Suurimaks uudiseks on Tallinnast eemale laienenud kalender.

Auto24 Talendid Rajale on sari, kus osalemiseks ei pea võistleja omama mingisugust võidusõiduvarustust. Võisteldakse hobikartidel, mis loositakse võistlejatele võistluspaigas kohapeal. Samuti varustatakse sõitjad vajaliku turvavarustusega.

Tänavuse hooaja võistlussarjas saavad osaleda kõik 2003. a ja hiljem sündinud lapsed, kes enne tänavust hooaega ei ole omanud võidusõidulitsentsi. Selle piirangu eesmärgiks on hoida sarjast eemal lapsed, kes juba on kardispordis tegevad. Samal põhjusel ei pääse osalema eelmiste aastate kokkuvõttes esikolmikus lõpetanud sõitjad.

Talendi-sarja peaauhinnaks on komplektne klassi MINI võistluskart BirelART C28, mille võitja saab sellega koheselt minna osalema Eesti meistrivõistlustele. Teise ja kolmanda koha omanikku ootab ees samuti käik EMV-le, nimelt saavad mõlemad võimaluse osaleda TARK Racingu ridades ühel täismahus etapil.

Varasematel hooaegadel peamiselt Tallinnas ja selle lähiümbruses baseerunud sari liigub tänavusel hooajal ka mujale linnadesse. Kaasatud on nii Kuressaare, Haapsalu, Pärnu, Rapla, Põltsamaa kui ka Tartu. Linnadesse, kus kardirajad puuduvad, luuakse selleks eraldi ajutised rajad. Kogemus selliste võistluste korraldamise näol on olemas eelmisest hooajast, mil Citroeni Laagri müügikeskuse õuele ajutiselt loodud rajal peeti maha hooaja otsustav finaalvõistlus.

"Meie eesmärgiks on pakkuda võimalikult paljudele Eesti lastele võimalust teha säärasel soodsal moel tutvust tehnikaspordiga," ütles Eesti Autospordi Liidu peasekretär Margus Kiiver pressiteate vahendusel. "Talendi-sari on kindlasti soodsaim viis autospordiga tutvuse tegemiseks. Eks ole esmalt mõistlik kõigest järgi proovida, isikliku tehnika soetamise saab ju alati jätta hilisemaks. Ühe etapi osalustasu on vaid 20 eurot, mille eest saab võistleja rajal käia sama palju, kui niisama kardikeskusst külastades. Miks siis juba mitte end võistlusele osalema registreerida!"

Kokku 14 etapist koosneva võistlussarja punktiarvestus lubab siiski mõnelt etapilt puududa, sest arvesse läheb 10 paremat tulemust. Senisega võrreldes on mõnevõrra muutunud ka võistlusformaat: ajasõidud on nüüdsest 8 minuti asemel 6-minutilised, finaalsõitudes osaleb senise 15 kvalifikatsiooni kiireima asemel 27 nobedamat võistlejat. See omakorda tagab 2 asemel 4 finaalsõidu kasutamise, mis tähendab, et vahetut teineteise vastu võidu sõitmist on senisest enam. Kehva kvalifikatsioonitulemuse saab aga tõeline sõidumees ikkagi võiduks pöörata, sest iga finaalsõidu kolm kiiremat pääsevad edasi järgmisse finaalsõitu.

Traditsiooniliselt koguvad võistlejad eraldi punkte päeva kiireima ringi eest. Selles arvestuses parim võidab hooaja lõpus Neste Kiireima Ringi karika. Ühe uuendusena peetakse tänavusel aastal eraldi arvestust kuni 10-aastastele lastele.

Mäletatavasti sõideti eelmise hooaja Talendi-sarja finaalvõistlus Citroëni Laagri keskuse parkimisplatsile loodud ajutisel rajal. Kuna tegemist oli kõigi võistlejate jaoks täiesti uue võistlusrajaga, siis oli õhk täis tõelist võistluspinget. Seda enam, et viimase etapi eel oli vähemasti teoreetiline võimalus tulla üldvõitjaks koguni 5 noorel võidusõitjal. Oma rolli mängis lisaks veel see, et tõelise grande finale'na jagati Citroëni etapi eest toona topeltpunktid.

Tänavusel aastal sõidetakse Citroën Grand Prix 19. juunil ning toimumispaigaks on taaskord Citroëni Laagri keskus. Ehkki sel aastal ei ole tegemist sarja finaalvõistlusega, on oodata osavõtjaterohket võidusõitu, sest eelmise aasta sõitjate vaieldamatu lemmik oli just Citroëni õuel peetud võiduajamine.

Sarja erinevatel etappidel viivad Maanteeameti, Politsei- ja Piirivalveameti ja Lastekaitse Liidu spetsialistid osalejate seas läbi ohutu liiklemise ning vastutustundliku käitumise alaseid töötubasid. Loengud toimuvad ajal, mil antud grupp parasjagu rajal ei pea olema, seega kellegi päev töötubade tõttu pikemaks ei veni.

"Meie jaoks on oluline, et ühelt poolt pakume lastele lõbusat ning atraktiivset meelelahutust kardispordi näol, teisalt aga juhime juba varakult nende tähelepanu olulistele teemadele nagu liiklusohutus," ütleb Eesti Kardiliidu juhatuse liige Reimo Särg. "Kõigist ei saa ega peagi saama võidusõitja, küll aga peaks igaühest saama eeskujulik liikleja."

Lisaks kasutatakse mitmel pool võimalust ning tutvustatakse lastele erinevat võidusõidutehnikat. Näiteks said eelmisel aastal kõik LaitseRallyParki etapil osalejad proovida kaardilugeja tööd Kristen Kelemendi kõrval ehtsas ralliautos. Neste Rapla etapil saab aga sel aastal iga osaleja proovida mõne ringi jagu klassi MINI võistluskarti. Mitmel etapil teeb demosõidu Formula Student Team Tallinn tudengivormel. Seega, võidusõidust eemal olevat tegevust jagub küllaga.

Ühe uuendusena on sel aastal rajale oodatud ka lapsevanemad. Vahetult enne võistlust on neil võimalik kirja saada enda kiireim ring, millele liidetakse nende lapse võistluse ajasõitude kiireim ring. Saadud paremusjärjestuse põhjal stardivad 9 lapsevanemat Neste "Käbid ja Kännud" nimelisele 10-minutilisele võidusõidule.

"Ühest küljest on tähtis anda lastele vahetult enne nende finaalsõite hingetõmbepaus, teisalt on ju ka tore panna korraks lapsevanemad kogema seda, mida võidusõitja rajal kogeb," ütleb Talendi-sarja üks peakorraldajatest Helen Kenk.

Auto24 Talendid Rajale on kujunenud kohaliku hobikardimaastiku olulisimaks võistlussarjaks. Senise nelja hooaja vältel on sarjast läbi käinud peaaegu 200 last, kelle keskmine vanus jääb seejuures alla 11 eluaasta.

Rohkelt uusi sõitjaid on Talendi-sari tootnud just kardispordi Eesti meistrivõistluste tarvis ning tänaseks on hinnanguliselt kolmandik kõigist Eesti meistritiitli nimel võistlejatest hobikardisarja taustaga. Noorte talentide pealetung on olnud aga sedavõrd tormiline, et koguni kahes võistlusklassis - Micro ja Junior - võideti 2015. a meistritiitel just Talendi-sarja kasvandiku poolt.

Sarja kalender

27.03. Triobet Laagri I
10.04. Triobet Laagri II
24.04. LaitseRallyPark I
08.05. Kuningamäe Põltsamaa
15.05. FK Keskus Õismäe
22.05. Neste Rapla
29.05. Tallinn GP
05.06. Honda Kuressaare
12.06. LaitseRallyPark II
19.06. Citroen Laagri
02.07. auto24ring (Pärnu)
17.07. Tartu GP
31.07. Rannarootsi GP (Haapsalu)
14.08. LaitseRallyPark III

Ühe etapi osalustasu eelregistreerides on 20 eurot, mis sisaldab kõike võidusõiduks vajalikku. Info ja registreerimine www.talendidrajale.ee

Toimetaja: Siim Boikov



Vincenzo Nibali

Nibali püstitas ränkraskel võistlusel rekordi

Kahekordne Giro d’Italia ja ühekordne Tour de France’i võitja Vincenzo Nibali pälvis esikoha ühepäevasõidul Taiwan KOM Challenge. Bahrain-Merida ratturi aeg 3:19.54 tähistab võistluse rekordit.

Nibali võitis Il Lombardia, Taaramäe 70.

Räim ja Lauk katkestasid Itaalia ühepäevasõidu

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: