Soome ralli korraldajad murravad pead: kuidas kiirust alla tõmmata? ({{commentsTotal}})

Ott Tänak 2016. aastal Ouninpohja katsel
Ott Tänak 2016. aastal Ouninpohja katsel Autor/allikas: AFP/Scanpix

Soome ralli korraldajad soovivad sel suvel toimuvat MM-sarja kõige kiirema osavõistluse temposid kunstlikult vähendada. Vastasel juhul satub teiste seas ohtu legendaarse Ouninpohja kiiruskatse toimumine.

Selle hooaja teisel etapil Rootsis otsustati Knoni katse teine läbimine ära jätta, sest katse nobedaim Ott Tänak näitas enam kui 137-kilomeetrilist keskmist kiirust. Soome rallipiloodi Jari-Matti Latvala hinnangul võib aga 2017. aasta WRC masinate keskmine kiirus Ouninpohja katsel ületada lausa 140 km/h.

Käimasoleva hooaja eel otsustati katset teleülekande huvides pisut lühendada ning tavalise 15-minutilise sõidu asemel peaksid WRC masinad selle läbima umbes tosina minutiga. Muudatused tõid kaasa aga just aeglasema sektsiooni kadumise, mis viibki keskmise kiiruse lakke.

"FIA kardab pärast Rootsit, et Soome ralli teise päeva katsed - Ouninpohja, Paijala, Pihlajakoski - saavad olema väga kiired," sõnas Toyota piloot Latvala väljaandele Autosport. "Me võime neil katsetel näha isegi 140 km/h keskmist kiirust."

Latvala kardab, et organiseerijad võivad teha kiiruse alandamiseks ebapopulaarseid otsuseid. "Ma arvan, et nad moodustavad kunstlikud šikaanid, et autosid aeglustada ja sa ei ole Soome ralli teedele omane," sõnas sealse publiku lemmik. "Need on kruusateedel ebaloomulikud ja sobivad rohkem asfaldile. Ausalt öeldes sõitjatele see ei meeldi."

Soome ralli radade eest vastutav Kai Tarkiainen sõnas aga, et midagi tuleb siiski ette võtta ning korraldajad on olnud ühenduses nii FIA turvajuhi Michele Moutoni kui ka rallidirektori Jarmo Mahoneniga. Tarkiaineni teatel pooldatakse pigem looduslike šikaanide kasutamist, kus autod suunatakse korraks väiksematele teedele. Samuti võidakse paremini ära kasutada ristmikke.

"Proovime korraldada nii, et me ei peaks šikaanide tegemiseks kuhugi betooni või muud sellist vedama," lausus ta. "Ristmike kasutamine muudab ka rajaga tutvumise lihtsamaks - avalikele teedele ei saaks me šikaane üles seada ja see teeks asjad ebamäärasemaks."

Toimetaja: Siim Boikov



Vincenzo Nibali

Nibali püstitas ränkraskel võistlusel rekordi

Kahekordne Giro d’Italia ja ühekordne Tour de France’i võitja Vincenzo Nibali pälvis esikoha ühepäevasõidul Taiwan KOM Challenge. Bahrain-Merida ratturi aeg 3:19.54 tähistab võistluse rekordit.

Nibali võitis Il Lombardia, Taaramäe 70.

Räim ja Lauk katkestasid Itaalia ühepäevasõidu

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: